Dag 10

foto van Waar ligt de grens ?

Dag 9: Wirtzfeld tot sippenaeken.

Opstaan met een radio interviewke op TOPradio. Nen mens zou voor minder gemotiveerd op de fiets stappen en uren in de regen pletsen. Toch nog maar een koffie of drie binnen spelen om helemaal opgewarmd te vertrekken. En jawel emiel mocht ook terug mee in zijn kar achter me bengelen. Het was een kortere rit volgens planning... Een die me richting bijna plattere landen zou sturen en die me belangrijker nog, naar rustdag bij mijn zus zond. De hellingen vielen mee en de ravel voerde me met de wind richting Raeren. Vlug nog nen sjoko sjoo drinken in Roetgen en dan naar raeren waar na een heerlijke stortbui ,steven mijn roadie van dienst, me stond op te wachten met zelfgemaakte spaghetti bolognaise. Hij vertrok toen richting vrouwlief. Tevens een dankjewel om me door de afgelopen zwaardere etappes te loodsen. Ik reed verder de laatste twintig kilometers bijna fluitend naar sippenaeken. Ik had het zelfs niet meer door dat te regen me doorweekte. De rustdag was hetgeen ik verlangde en keek met een tevreden gevoel op de afgelopen dagen.
Nog een klein afdalingske en ik reed Sippenaeken binnen. Morgen een dagje rust en eenttje of meer drinken in het plaatselijk etablissement barbeau. Genieten zoals al heel de tocht maar dan op een andere manier.
Grtz dimi en emiel

Dag 8: Bastenaken tot Wirtzfeld

Vandaag dus besloten om zonder bagage te vertrekken en ook zonder mijn compagnon emiel. Mss wa vals spelen ten opzichte van de maandenlange belofte dat ik hem ging mee nemen heel de tocht. Maar de vermoeidheid bij hem en de pijn in bovenbeen bij mij gaven de doorslag.. En het voelde alsof ik terug op een koersfiets zat... De eerste 30 km naar Gouvy een gemiddelde van 28... Da was precies hier den dijk van Terneuzen. Dan richting ouren ons Drielandenpunt... Niets te beleven zelfs geen koffie te verkrijgen om me op te warmen... Meer geluk in Manderfeld ? Nada... Montage keine klosse offen hiere.. Dan maar mijn water verder drinken en genieten van de natuur. Want elke beklimming was een nieuw panorama als beloning. Afdalen terwijl roofvogels de lucht beveiligen... Koeien die naar je staan te kijken alsof ze nog nooit mensen hebben gezien. Qua omgeving vond ik dit de mooiste rit. Ik vloog dan ook als een arend over het landschap met de wind in mijn rug. Zalig ! om half zeven was ik op de kampplaats. Qua tijd ook echt een record.
Vlug nog een beignet binnenspelen en morgen er terug uit... Richting Sippenaeken

Groetjes dimi en emiel

Dag 7: torgny tot Bastenaken

Opstaan en denken here we go again.. Zo het gevoel hebben van ja das wel leuk en al maar moet ik daarom nu al direct vertrekken... Samen met mijn zus en haar boyfriend nog een wandelingske gedaan zodat emiel ook zijn benen kon strekken alvorens weer negen uur in een kar achter me aan te moeten bollen. Zonder te weten wat er komen zal. Mijn gps aan en gaan was de boodschap.
De weg naar Halanzy was goed te doen ... Ik haalde zelfs terug wa snelheid , stel je voor.
In halanzy aangekomen een klein groot hongerke... Een spaghetti zou er wel in gaan.. Maar geen enkel gelegenheid die me da kon bieden. Ja er zijn ergere dingen ik moest niet overleven op sjieken ik had nog genoeg proviand bij. Verder op via martelange en aarlen rechts laten liggen hebbende zou ik wel iets opwarmend en lekker vinden. Niet dus... Vijftig kilometer bos waren mijn deel. Dan nog eens wa boswegen en veel beklimmingen (over de 1000 hoogtemeters op 90 km) maakten deze rit spectaculair plezant... Een losgelopen koe, bijnaam nina, maakte mijn dag perfect. Moe maar voldaan kwam ik rond half negen op camping aan waar een warme caravan me ging opwarmen voor de volgende dagen...
Merci voor me te volgen, deze pagina te delen
Zatte groetjes vanuit Bastenaken
Dimi en emiel

Dag 6: Willerzie tot Torgny

Vanmorgen rustig kunnen ontbijten en gedacht ja het regent maar als de zon schijnt ist mss te warm. Tijdens het ontbijt ik adrienne een brazilaanse schone uit zwitserland. Zij trok met haar moto door heel Belgie ... Hoe zot kunde zijn ?
Ik maakte me klaar , fixte mijn spd verving mijn remblokken en merkte dat ik mijn schoenen was vergeten te drogen. Pech direct natte voeten of een uur later veel verschil ging da nie maken... Goed tien uur vertrokken voor een 100 tal km... In vlaanderen fiets ik daar rond de vijf uur op. Hier in de regen haalde ik maar een snelheid van 12 km/uur. Er zijn snellere wandelaars in de wereld. Vooral het deel naar corbion was zwaar. Daar schoot ook iets in mijn bovenbil... Achja vooruit is de weg. Mijn zus stond me in Torgny maar het ging zo traag. Ik moest vaak terug denken aan mijn dodentocht ervaringen. Vandaag was ook een dag van vaak los door den bos. Emiel loopt dan maar de laatste keren had hij er ook genoeg van. Hij legde hem gewoon neer. Stil protest. Ik denk dat ik van de 100 gemakkelijk 10 km op bospaden heb gefietst of gestapt.
al goed dat het op het einde bergaf ging waardoor ik de tijdsschade kon beperken
Mijn derde warme maaltijd binnen van vandaag en uitrusten op een bed.
Hopelijk morgen nieuwe moed want bastenaken kan wel eens verder liggen dan gedacht.
Slaap zacht dimi en emiel

Dag 5: Momignies tot Willerzie, Namur, Belgium

Dralen en dreulen vanmorgen... Het ene vlaamse bericht na het andere dat het ging regenen vandaag. De moed zonk me al in de schoenen waar later water in ging staan. Maar kijk heel laat vertrokken in een kortere etappe... Snel Couvin ontmoet en daar een zuur smakende wok binnen gespeeld. Nadat ik letterlijk via een autosnelweg Couvin verlaatte klaarde de hemel en op de fietssnelweg ravel knalde ik naar Givet om te gaan gluren bij de buren en in de hoop dat er iets te zien ging zijn. In een kale reis en veel te straffe koffie keerde ik terug de grens af richting Willerzie alleh eerlijk gezegd de dichtsbijzijnde hondvriendelijke les trois voisins b en b in gedinne. Een goede rust is alles. Maar de weg er na toe was niet van de poes... Klimmen klimmen en nog eens klimmen. Schakelen en merken dat ik niet lager kon. De regen die op ons dreulde en de hondenkar doorweekt had. Ahja wa tegenwind maakte dit natuurfenomeen helemaal compleet. Op een bepaald punt stond ik voor een mountainbike route ... Knal omhoog. Emiel dus uit de kar en wandelen en duwen maar. Of ik nu nat was van het zweet of van de regen er was geen verschil meer... Geen opties ik stond in de middel of nowhere en moest doorgaan. Ik dacht enkel aan het goede bed van de b en b die me te wachten stond... En het goede doel dat ik steun
De naamse ardennen voor velen ongekend maar onwaarschijnlijk mooi maar mss beter te doen met een koersfiets dan met een gewone fiets met 70 kilo balast.
1 ding is zeker de komende dagen is het klimmen geblazen

Dag 4

Opgestaan na gisteren gefietst te hebben tot half tien. Maar geen problemen... Alles voor het goede doel... Vanmorgen met nen kop vol snot en de goesting was ver te zoeken... Maar toen kwam de motivatie... Een filmpje op whatsapp om half 1 verzonden. Half uur wachten op het resultaat... En toen kwam het resultaat... Laat ons zeggen een aangepast clublied van de koningen van half tien uit mijn Geboortedorp Kemzeke, Oost-Vlaanderen, Belgium. Dat al 900 jaar aan een stuk oost-vlaanderen regeert ! Wat een motivatie was dit prachtnr. Merci mannekes !
Next destination.... Heer, Namur, Belgium I come !

Dag 3: dranouter tot queivrain...
Alleszinds dat was toch de bedoeling... Ochtendstond heeft bij deze tocht echt wel kilometers in de mond. Na een geweldige nacht te slapen in een bed met matras, kregen we een geweldig ontbijt voorgeschoteld op zijn west vloamsch... Smullen en calorieen op 200 procent laten komen... Dan alles terug de auto in en vanuit dikkenbus naar Dranouter om daar te starten. Uitladen en fiets bepakken alles controleren enzovoort wel ja den deze was weer weg om 9 uur 30. Steven Pyl reed richting vrouwlief Nele Huys om de batterijen op te laden. Ik vertrok verder landinwaarts... Al vlug had ik het jaagpad van de Dijle gevonden en met de wind in de rug vlamde ik richting Menen. Voor een interview met een zeer vriendelijke reporter en trouwe supporter Olivier Provoost was vanuit Harelbeke afgezakt om me een hart onder de riem te steken...
Dan verder.. Rekkem Moeskroen man man autos die dachten dat mijn hondenkar een botsauto was... Gevolg emiel gekanteld en zijn eerste trauma is geboren.. Mijn voormalig compostela pelgrimsbroeder dieter dhooghe weet dat grootsteden niets voor mij zijn... Ik was blij dat ik terug de boerenbanen had.. Dat queivrain onmogelijk werd met dit heuvelachtig parcour was me tegen 17 uur al goed duidelijk... Voorbij Doornik en het Doornikse was dus het doek van de dag.. En een camping kon ik niet meer tegen komen.... Bekeken op internet en het was te ver... Tegen half acht wou ik mijn tent opzetten... Int wild... Leuk net naast een maisveld en met het geluid van een uil op de achtergrond... Als ik morgen vroeg kan starten haal ik mijn dag misschien nog in... We zien morgen wel... Nu alleszinds slaap zacht aan iedereen x

Dag 2: De Haan tot Dranouter

Kwart voor zeven twekkertje gaat maar den deze had al een gevecht met een mug gewonnen en had het plan om stipt acht uur te vertrekken. Een goed plan is alles want wakker worden in het Zeepreventorium Medisch Pediatrisch Revalidatiecentrum betekent een geweldig ontbijt om u tegen te zeggen. Koffietjes drinken met bevallige hulpverleensters uit dank voor mijn inspanningen. Dus half tien ahwel ja vertrekken met de caravaan. Ff door rijden want de eerste reporter van focus wtv stond me op te wachten in Middelkerke. Een leuk interview met een geweldig resultaat dank daarvvoor. Reporters en fotografen van het Nieuwsblad.be en Het Laatste Nieuws stonden me op andere plaatsen op te wachten aan de kustlijn. Tof en heel spannend enkel een tijd en kilometer achterstand van twee uur of pakweg 36 kilometer. Na een bbq opgezet door Steven Pyl als krachtmiddagmaal had ik besloten om Veurne en Poperinge links te laten liggen en vol gas te geven want het was al 15 uur en ik had nog zeventig kilometer te doen vanaf De Panne. Hup landinwaarts dan maar.. Deed deugd na de hele Kustlijn te doen. Polders en wind geweldig... Had ik al veel getraind met de koningen van half tien uit Kemzeke. Maar de tijd tikte weg in mijn nadeel. Na een licht heuvelende kennismaking met een veranderd landschap kwam ik aan in Watou, West-Vlaanderen, Belgium. Tijd voor een terrasje ! Of neen alle vijf de cafes gesloten dus de winkel binnen om blikje bier en een worstje. Half zeven met de zon richting beneden te zien gaan nog 28 km te doen richting einde. Makkie mijn gedacht, mijn gevoel daarentegen na de opeenvolgende hellingen was... Hallo kroket ! ... Moe maar voldaan kwam ik om 20 uur 45 aan.
En toen een geweldig ontvangst lekker vurige maaltijd douche en slaapplaats gekregen bij supermensen inDikkebus, West-Vlaanderen Belgium hup klaar voor morgen
Another day a new sponsor ?

Verslag dag 1: Wachtebeke De Haan 123 km

Acht uur te vertrekken... Beter gezegd half negen... Samen vertrekken met medefietster els en begeleider Steven Pyl. Een goed begin is alles en de buurman zwaaide ons uit van op zijn afgebroken dak. Tzijn zotten die werken ! Maar ik had al rap door dat het voor mij ook werken dag zou worden. De eerste dertig km uit de wind gezet door els.. Dank daarvoor. In Boekhoute begon het dan 100 km zijwind of tegenwind... Op paadjes in de polder nieuwe dorpjes ontmoeten... Rovershoek, st margriete, middelburg (waar geen cafes zijn !) enz... Het Leopoldkanaal volgen of zelfs oversteken met de veerboot zonder veerman dus op automatische piloot zelf aan het wieleke draaien. Jammer genoeg geen fotos van, nen man kan maar 1 ding gelijk... En toen rook ik ze ... Onze prachtige noordzee tegemoet... Maar het bleef echt wel Knokke met de wind en dat wetende dat ik deze dag om vier uur in de haan schatte te zijn. Niet dus stipt om zes uur kwam ik aan in het Zeepreventorium Medisch Pediatrisch Revalidatiecentrum . ondertussen telefoon gekregen van een journalist van de krant De Zeewacht (denk ik) . en zo stonden ik steven tibo en de goed meereizende emiel tevreden en wel geparkeerd in De Haan.
Het is heel opstekend hoe mensen me ondersteunen dank daarvoor !
Groetjes vanop de zeedijk in de Haan in brasserie www.paname.be

Om mij te kunnen volgens via Whatsapp hoeft u maar 2 stappen te volgen:

Stap 1

Voeg mijn telefoonnummer (0484600192) toe aan uw contacten op je smartphone.

Stap 2

Stuur me een bericht via Whatsapp met de vraag u toe te voegen aan de groep.